[iRacing] Discussion générale

1364365367369370417

Réponses

  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    octobre 2019 modifié
    Évite les intermédiaires ;)
    En tous cas Payment Wall c’est US...
    uMba8ck.png
  • DriverDriver
    Organisateur Messages: 1,653
    Je passe par paiementwall aussi, je paie direct en carte et 0 taxe, 0 frais de change non plus... Pas besoin de recharger de compte ou quoi
    Juste une fois ça n'a pas marché, sinon les autres fois aucun souci du tout
  • DriverDriver
    Organisateur Messages: 1,653
    Inscrit :)
    Pas sur de pouvoir participer mais on verra bien
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Allez la Fraaaaaaance ;)

    (Bon pas oublier que le 8/12, c'est aussi la dernière manche de l'Esia à Interlagos)
    uMba8ck.png
  • DriverDriver
    Organisateur Messages: 1,653
    Toche a écrit: »
    (Bon pas oublier que le 8/12, c'est aussi la dernière manche de l'Esia à Interlagos)

    Hum effectivement... lol
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    2019 Season 4 Patch 3 Release Notes [2019.11.05.02]

    This release focuses on fixing issues with the 2019 Season 4 Release.

    CHANGE LOGS:

    Rendering
    - Fixed an issue where cockpit models would not receive static shadow maps (such as those generated from trees, grandstands, overpasses, etc.) if cockpit mirrors were disabled in both Driving and Replay settings.


    Lighting
    - Fixed an issue where dirt track surfaces could appear strange colors when reflecting bright light.


    New Damage Model
    - The force required to trigger an incident due to track hits has been adjusted.
    - The interactions between the driver's tires and the driving surfaces have been updated for smoothness, specifically to help with rough curbing.
    - The amount of lateral travel allowed by suspension damage has been reduced.
    - Wheel offsets caused by damage have been adjusted.
    - - Damage offset movement is now more limited vertically to avoid wheels popping up or down.
    - - Damage angles have been reduced by 50% to limit twisting.
    - Slightly adjusted some player car collision update algorithms, which may alleviate some system crashes.



    CARS:

    NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado - 2013
    - This vehicle has been converted to use PBR shaders.


    [Archive] V8 Supercar Ford Falcon - 2012
    - This vehicle has been converted to use PBR shaders.
    - Windshield reflection texture has been adjusted.



    TRACKS:

    Daytona International Speedway
    - (Oval) - Fixed a track surface issue that could occur when driving on the Road Course track surfaces while loaded into the Oval config.
    uMba8ck.png
  • lludolludo
    Membre Messages: 2,132
    merci @Toche
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Encore un souci avec la Skip Barber... (et le NDM)

    Hi, folks,

    We are currently investigating an issue with the Skippy causing events to crash.
    We have disabled the Skip Barber Race Series as a stop-gap measure to prevent needless crashing.
    We also recommend you avoid creating Hosted Sessions using the Skippy for the time being.

    Sorry for the inconvenience.

    uMba8ck.png
  • Stf1900Stf1900
    Gentleman Driver Messages: 6,033
    Pour info, je vois de plus en plus de gens et équipes utiliser ipitboard

    ;)

    http://board.ipitting.com
  • lludolludo
    Membre Messages: 2,132
    Je ne m'étais pas penché dessus, mais je l'avais partagé à @Toche en mp il y a quelques semaines, ça m'avait donné le sentiment que pour les teams ça pouvait être sympa .. bref, en cas pour appuyer tes dires, ils sont justement en train d'en parler et de se le partager aussi chez racingfr :wink:
  • Stf1900Stf1900
    Gentleman Driver Messages: 6,033
    Oui, je l'ai vu je ne sais plus où sur FB dans leur team...
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Yep, c'est Ludo m'en avait parlé... et je ne connaissais pas ;)
    On peut s'y ajouter... Je crois qu'à l'époque j'avais pas bien compris le but ;)

    Sinon le hotfix d'aujourd'hui était pour la Skip Barber:
    2019 Season 4 Patch 3 Hotfix 1 Release Notes [2019.11.07.03]
    This release focuses on fixing a critical issue introduced with the 2019 Season 4 Patch 3 Release.

    CHANGE LOGS:

    New Damage Model
    - New Damage Model adjustments from the 2019 Season 4 Patch 3 Release have been undone to prevent the Skip Barber Formula 2000 from causing events to crash unexpectedly.
    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    novembre 2019 modifié
    Save 25% on iRacing Renewals for Black Friday!

    Just in time for Black Friday, now is your chance to take advantage of a special offer from iRacing for active users! Save 25% when you renew iRacing for 12 or 24 months.

    12-month Renewal only $82.50 (regular price of $110)
    Use Code PR25OFF122019EARLY for 12-month renewal

    24-Month Renewal only $149.25 (regular price of $199)
    Use Code PR25OFF242019EARLY for 24-month renewal

    This promotion is only valid on existing accounts.

    To redeem, go to members.iracing.com and then click the shopping cart icon at the top of the page. Enter the promo code, click apply and complete the checkout process. The discount will be calculated and show in your cart.
    This offer is only valid through December 5, 2019.

    12 and 24-month membership renewal discounts will only be applied when you enter the promotion codes from above. The 25% discount will be calculated and will show in your cart before you check out.

    Don't forget that when you renew early the extra time gets added to your existing membership. For example, if you are set to expire on January 31, 2020 and you renew for 12 months, you will now expire on January 31, 2021.
    uMba8ck.png
  • Stf1900Stf1900
    Gentleman Driver Messages: 6,033
    Je vais attendre le dernier jour, au cas où ils font l'offre 100$ pour 75$ ;)
    On peut toujours espérer, même si l'année dernière ils ne l'ont pas proposé.
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    @Stf1900 Je viens de voir que j'avais mis la mauvaise date en gras... Donc l'offre est valable jusqu'au 5 décembre 2019.

    2 ans en euros via Paymentwall revient à 67,8€ /an.
    uMba8ck.png
  • Stf1900Stf1900
    Gentleman Driver Messages: 6,033
    novembre 2019 modifié
    Toche a écrit: »
    2 ans en euros via Paymentwall revient à 67,8€ /an.

    As tu essayer paymentwall récemment?
    Car comme j'ai du payer plus cher, il y a 2 semaines, j'ai vu sur FB que je ne suis pas le seul ;)
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    novembre 2019 modifié
    Mmmmmmmhhhhh tu as raison :cry:

    J'ai essayé en me loggant à mon compte PaymentWall avant la transaction mais ça ne change rien... car il ne fait pas le lien et me demande de me connecter chez FasterPay lors de la transaction additionné de la TVA (180.59 USD). J'ai vérifié sur mon compte Paymentwall et il était passé par FasterPay pour faire la transaction. Je pense que créer un compte chez FasterPay ne changera rien car ces plateformes de transactions reçoivent déjà le montant + TVA.

    Yep, je crois qu'il n'y a plus d'astuces pour éviter la TVA...
    On se retrouve à 164€ pour 2 ans, soit 82€/an.

    Bon pour le moment, mon abo se termine en janvier 2022... Je vais sans doute m'abstenir.
    uMba8ck.png
  • mcblymcbly
    Gentleman Driver Messages: 13,238
    Oui je crois qu'il n'y a plus d'astuce pour éviter cette TVA malheureusement. donc on a presque doublé de tarif par rapport à ce qui se faisait il y a deux ans. :/
    cB38B5r.jpg
  • popolinhopopolinho
    Membre Messages: 5,487
    ben avec les différent championnats qui ont des gains fallaient pas se leurrer, le summum c'est l'IRX
    la série est morte, il n'y a jamais personne, ou presque (même si sébastien loeb voudrait y participer il ne pourrait pas vu qu'il n'arriverai pas à monter son irating ...et pourtant elle paye :s )

    c'est comme les highlights, 8/10 sont des finish en nascar en 4 wide ou plus, c'est pourtant fréquent non ?

    certains choix ne me plaisent pas trop en ce moment, comme mettre imsa en série C et le mans séries en série B, pourtant il y a un gouffre d'écarts en terme de niveau ...

    à côté de ça, il n'y a plus trop de bug qu'on pouvait avoir comme sur les endurances, le dévellopement suit le même rythme quoique à ce prix là, quand je voit DCS ou même star citizen qui est super critiquer

    combien de fois je ne voit pas des superposition de textures ou des trou sans textures quand je fait les caméras et même sur les nouveaux circuits :#
    3kQwNV8.jpg
  • DriverDriver
    Organisateur Messages: 1,653
    Pour paymentwall ça va ça vient le paiement de la tva on dirait... Je verrai ce soir mais en début de saison je ne l'ai pas payée, alors que la saison dernière j'avais été obligé de la payer...
    Ptre réessayer dans qq jours et ça aura encore changé 😁
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Toujours bon à savoir, même si on est nombreux à avoir déjà désactivé cette fonction (gourmande de nuit):

    Dynamic Night Shadow Maps causing sim crashes/CTDs
    We have been getting reports of crashes at night tracks when the dynamic night shadow maps are enabled in the graphics and replay options.

    To avoid these, please disable night shadow maps in both the driving and replay options.

    We found a bug and fixed it over the weekend, it is going into testing, but I'm not sure when we might be able to get the fix released in a patch.

    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153

    Porsche Esports Supercup 2020

    As previously announced, the PESC will continue in 2020. The top 20 finishers from 2019 have already qualified in so that means there are 20 more spots available. Qualifying will take place during Season 1 2020 (December 2019 – March 2020) utilizing the Porsche iRacing Cup series. The top 20 in points will earn spots into the PESC for 2020 which is tentatively scheduled to begin in May, with a pre-season test in March. The qualifying series will use standard iRacing points and rules.

    There are several big announcements coming for the PESC series – these are scheduled for December 7, so stay tuned! For now, we can tell you it will once again be a ten-race season with a LARGE prize pool.

    Happy Racing!
    uMba8ck.png
  • mcblymcbly
    Gentleman Driver Messages: 13,238
    novembre 2019 modifié
    Ca sera à n'en pas douter les même pilotes que cette année..
    @Pierre aurait ses chances d'y participé si il le voulait.. ;)
    cB38B5r.jpg
  • PierrePierre
    Membre Messages: 565
    @mcbly Si j'aurai plus de temps pour rouler et que je serai sûr de pouvoir participer aux courses, j'aurais tenté le coup :+1:
    LTauNfC.jpg
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    2020 Season 1 Release - December 3rd 1300UTC/0800EST
    iRacing.com will be coming down for deployment of the 2020 Season 1 Release, Tuesday, December 3rd, beginning at 8:00am EST.

    UTC
    Tue 2019-12-03 0700 Overlap Sessions Prevented*
    Tue 2019-12-03 1300 Race Servers Unavailable
    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    décembre 2019 modifié
    L'AI débarque!

    iRacing AI Soft Launch
    iRacing Members, Artificial Intelligence (AI) has become more and more a part of our everyday lives. We are excited to say that tomorrow, iRacing is introducing AI as a new aspect of our service.

    For more than a decade you’ve been able to drive against the best sim racers in the world in our Official or Ranked racing competitions and some of you have risen to the top and are racing in our World Championship eSports. You’ve also had the ability run in open practices, run in special events with and without official teams, to host races or run in hundreds of leagues through our hosting and league racing service. In addition you’ve been able to drive alone out on the track in testing, in Time Trials and in Time Attack.

    Tomorrow you can begin beta testing iRacing AI against computer-controlled, highly adjustable drivers in two ways – in single races or in championship seasons. iRacing AI is still a work in progress; that is why we are beginning with an introductory soft launch open to all iRacing members featuring just the Porsche 911 GT3 Cup car racing on 7 selected road courses. If all goes well we will soon be launching NASCAR cup cars in a soft launch as well on a number of oval and road tracks.

    This is just the beginning of a number of exciting possibilities for iRacing AI. Currently, Members are able to create rosters of highly adjustable, customizable drivers who can be set to differing levels of skill, aggressiveness, age/reflexes, pitting ability, etc. You’ll be able to replicate the driving attributes of your real-life friends and rivals not to mention rosters of great drivers of the past or present.

    I’m sure you’ve raced AI before on other games. Well, here is your first opportunity to race against what will be the most intelligent AI you’ve ever faced. They will also be the toughest once you begin to exceed your overall skill setting. You can also adjust each individual AI driver skill setting and the overall skill spread of the AI field you are racing against.

    Full release notes for this build will be shared in a separate post later this afternoon.

    We look forward to hearing your initial feedback on iRacing AI, and thanks very much for your passion and support of iRacing!​ Happy Holidays!

    Join the iRacing AI Discussion in the new forum section here: https://members.iracing.com/jforum/forums/show/19111.page

    Dave Kaemmer

    uMba8ck.png
  • Stf1900Stf1900
    Gentleman Driver Messages: 6,033
    Je suis curieux d'essayer...

    Je l'avais testé à la simexpo, et je suis curieux de voir comme ils ont modifié les comportements de l'iA.
  • DriverDriver
    Organisateur Messages: 1,653
    Curieux d'essayer ça aussi, mais d'expérience, je m'attends pas à grand chose comparé à l'expérience online... Au moins ça permettra de faire des courses à 60 voitures à tout moment 😁
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Driver a écrit: »
    Au moins ça permettra de faire des courses à 60 voitures à tout moment 😁

    Tout à fait, ce sera utile pour bien paramétrer les réglages graphiques.

    En tout cas, ils n'ont pas peur:
    I’m sure you’ve raced AI before on other games. Well, here is your first opportunity to race against what will be the most intelligent AI you’ve ever faced

    Le p'tit test à la SimExpo était prometteur en tout cas...
    uMba8ck.png
Connectez-vous ou Inscrivez-vous pour répondre.