Réponses

  • Stf1900Stf1900
    Gentleman Driver Messages: 6,033
    :+1:
  • DriverDriver
    Organisateur Messages: 1,653
    J'ai envie d'acheter la voiture juste pour dire que j'ai couru contre Verstappen... Lol
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Je n'ai pas encore roulé depuis la mise à jour mais ça grince des dents... par de vrais pilotes qui connaissent la F3 IRL.

    Atze Kerkhof
    "They've ripped the soul out of it. Back to an oversensitive no brake feeling car. Even though they had too much downforce, at least they had a car that was fun to drive for more than 30 minutes without rage quitting.
    Well let me put it this way. I've been working as an engineer with the F3 Hankook tyres this year, I'm training F2, F3, GP3, Formula Open, Super Formula and F4 drivers in the pro simulator. A proper simulation is ACTUALLY fun to drive and also very natural for real drivers. As we've seen with Max (il parle de Verstappen) the last weeks, he was mega quick out of the box in the F3. But after the update we need to do hundreds of laps to gain that finetuned feeling which we previously gathered in 5 laps.

    The previous F3 version with the right setup was fun to drive, because it felt natural. Yes it was a bit too quick, but there was a feeling with that car which iRacing was always missing so desperately compared to sims like rFactor, Automobilista and nowadays rFactor 2. So even if it's not perfectly accurate in corner speeds, it was still a lot more realistic to drive than it is now. After yesterday they've made it a typical iRacing car where the car is hypersensitive to tyre temps, while the Hankook is a tyre where you can push the sh*t out of for 8 laps in a row and slide around without losing grip. Now we need to drive rounded unrealistic GT style brake curves again, because else the car can't handle the weight transfer and locks up.

    So if we talk about realism, is it more important to have a shitty fake drivability with correct laptimes or a bit too quick car with a realistic (and thus fun) drivability."


    ... Mais même à ce niveau, le jugement est différent:

    Lando Norris
    "I have a contrasted view, I drove before and after update, before I thought yes the braking was good, but that was about it, the rest was really not anything special, I found that after the update the braking for sure has become much worse, touch and locks up, but in terms of driving I thought It was better, much easier to control in mid/high speed corners etc. So I much prefer the car after the update... BUT... the braking is one of the biggest things, that not only needs to be improved on this car but all cars on iracing. Sorry to all who hated after update lol"
    uMba8ck.png
  • Berny34Berny34
    Gentleman Driver Messages: 5,640
    Je ne l'avais pas avant le patche, mais hier je me suis laissé tenter au vu des commentaires de quelqu'un qui me disait qu'elle était bien et je ne suis pas déçus. J'ai tourné près de 2 heures sur "the best track of the world" et je ne me suis pas emmerdé.

    Elle n'est pas trop puissante et je trouve que c'est un bel ajout pour un apprentissage après la Skippy. Selon mon niveau j'avais de la difficulté avec la 2.0 alors qu' avec cette F3 ça va bien
  • popolinhopopolinho
    Membre Messages: 5,487
    tu m'as convaincu, je l'ai prise aussi (j'allais le faire de toute manière =) )

    petite séance de muscu sur donington, le son est terrible je trouve =)
    sinon la feuille de réglage, pfiou, y'a plus que sur certains proto ?? WTF :#

    et je plusois, elle est pas mal, je vais tester la 3.5 du coup
    3kQwNV8.jpg
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Je n'ai fait que 10 minutes découverte avec la F3.5... Par contre j'ai déjà plusieurs heures de practice au compteur avec la F3... Et oui le son est vraiment bon =)
    uMba8ck.png
  • Berny34Berny34
    Gentleman Driver Messages: 5,640
    Oui le son de la F3 est vraiment bien.

    Hier je suis retourné faire quelques tours avec la pro mazda et je me suis rapidement souvenu pourquoi je ne l'utilisais jamais... Je penses que ça ferait moins mal de me faire mettre des tisons ardents dans les oreilles que de supporter ce bruit de moteur :s
  • DriverDriver
    Organisateur Messages: 1,653
    Si vous voulez rigoler un peu, voici la feuille de résultats de la toute première course de Max Verstappen: http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=25384628&custid=215789

    Il était en split 2/2 mais il fait la pole tous splits confondus, le meilleur temps en course tout splits confondus et la meilleure moyenne au tour tous splits confondus, donc il aurait gagné le split 1 si il y avait été, devant des iRating à 4500-5000.
    Il met un tour à tout son split sauf 1 pilote, mais c'était pas loin lol...

    Bref, il est pas pilote F1 par hasard je crois ahah
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Il l'a perdue au tour 17 :sunglasses:
    Hâte de voir une course entre Max et Popo ;)
    uMba8ck.png
  • popolinhopopolinho
    Membre Messages: 5,487
    lol, une belle course ...à distance
    ou alors jusque qu'au turn 1 :#
    3kQwNV8.jpg
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Tiens dans la release note du patch de ce jeudi, ils ont ajouté les couvertures chauffantes:

    Dallara F3
    - Adjustments have been made to the V7 Tires.
    - - Tolerance to driving at very high slip angles has been reduced.
    - - Tire warmers have been added to bring the tires up to the same temperature that would be built during a formation lap or a full pace lap.
    - - Minimum tire pressures (set via the garage) have been increased.
    uMba8ck.png
Connectez-vous ou Inscrivez-vous pour répondre.