[iRacing] Discussion générale

1386387389391392417

Réponses

  • jéj34jéj34
    Membre Messages: 61
    juin 2020 modifié
    OK faire chauffer les pneus normalement
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    2020 Season 3 Patch 3 Release: June 30 1300UTC/0900EDT

    iRacing.com will be coming down for deployment of the 2020 Season 3 Patch 3 Release, Tuesday, June 30th, beginning at 09:00am EDT.

    This maintenance will affect all iRacing.com regions and members will be unable host or join sessions during the downtime.

    UTC
    Tue 2020-06-30 0700 Overlap Sessions Prevented*
    Tue 2020-06-30 1300 Race Servers Unavailable
    uMba8ck.png
  • TOPGEARTOPGEAR
    Membre Messages: 1,767
    juin 2020 modifié
    Dans la liste des trucs inutiles, voici le premier !
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    C'est clair que ce n'est pas la priorité... et que si ça fait retarder des mises jour graphique de circuit comme Road America, je préférerais qu'ils arrêtent tout de suite...
    uMba8ck.png
  • OsramOsram
    Membre Messages: 627
    la mise a jour d’hier concerne apparement surtout les GT3

    vous savez quoi exactement ?
    0R1nrEz.jpg
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    This Patch includes fixes and updates for the 2020 Season 3 Release.



    iRACING BETA UI:
    - Safety Rating is now always displayed with two decimal places.
    - Fixed an issue where some car images could fail to load in the Entry List.
    - Fixed an issue where Team Results were not scaling correctly.
    - Fixed an issue where AI Drivers could use negative car numbers.
    - A "Requesting iRacing Data" step has been added during iRacing BETA UI initialization for more clarity.
    - Fixed an issue where the iRacing BETA UI could time-out if it was not receiving data from the back-end.
    - Fixed an issue where the Reconnect button could appear off screen.



    SIMULATION:

    Race Servers
    - Fixed an issue that could sometimes cause the Simulator to re-assign a Team in an Open Practice Session to a different Run-Group when additional teammates joined the session.


    AI Racing
    - AI Drivers may now pilot the following additional vehicles:
    - - Kia Optima
    - - VW Jetta TDI Cup

    - AI Drivers may now race on the following additional track configurations:
    - - Atlanta Motor Speedway - Oval
    - - Martinsville Speedway

    - AI Drivers have received additional training at Daytona International Speedway - Road Course.


    New Damage Model
    - For cars utilizing the New Damage Model, the threshold for track contact causing a 0x has been increased.
    - Fixed an issue for vehicles using the New Damage Model where incidents were being incorrectly assigned, particularly to the aggressor, during impacts.


    Audio
    - Jet flyover volume has been increased.


    Pit Crew
    - Fixed an issue where the pitcrew could be buried in the ground if a tire was detached prior to starting repairs.


    Rendering
    - Fixed some issues when rendering fog at the periphery of wide angle Field-of-Views.


    Paint Shop
    - A new sponsor, FilterTime, has been added to the Paint Shop!
    - Fixed an issue with some missing car number fonts.


    Virtual Reality
    - Fixed a numerical rounding error that could cause the Oculus Rift's "PixelsPerDisplayPixel" setting in the "rendererDX11.ini" file to adjust itself slightly after running the Simulator.



    CARS:

    ARCA Menards Chevrolet Impala
    - An iRacing setup has been added for Texas Motor Speedway - Oval.


    Aston Martin DBR9 GT1
    - For the New Damage Model, overall vehicle "stickyness" has been reduced.

    - Tire parameters have been updated slightly, including:
    - - Tire wear has been reduced.
    - - Carcass temperatures have been reduced when running at Daytona International Speedway - Road Course and Circuit des 24 Heures du Mans.


    Audi R18
    - Fixed an issue with the visual appearance of the stopped tire texture in foggy weather.


    Audi R8 GT3
    - 2020 Season 3 Balance of Power Adjustment: Engine power has been reduced slightly.

    - Tire parameters have been updated slightly, including:
    - - Tire wear has been reduced.
    - - Carcass temperatures have been reduced when running at Daytona International Speedway - Road Course and Circuit des 24 Heures du Mans.


    BMW M4 GT4
    - A BMW Motorsport Sim Racing decal has been added to the cockpit dashboard.
    - Tire compound has been adjusted.
    - Driveline loss has been adjusted.
    - Baseline setup has been updated.


    BMW M8 GTE
    - Balance of Power Adjustments: Minimum weight reduced by 5kg, and aerodynamic drag has been reduced slightly.
    - Minimum ride heights have been set to 50mm for both axles.
    - - This should allow stable and high performance setups.
    - Tire parameters have been updated.
    - Fixed a visual issue where the grills and radiator occupied the same space.
    - Baseline setup has been updated.


    BMW Z4 GT3
    - Balance of Power Adjustment: Aerodynamic drag has been reduced slightly.
    - Tire parameters have been updated slightly, including:
    - - Tire wear has been reduced.
    - - Carcass temperatures have been reduced when running at Daytona International Speedway - Road Course and Circuit des 24 Heures du Mans.


    Chevrolet Corvette C6R
    - Tire parameters have been updated slightly, including:
    - - Tire wear has been reduced.
    - - Carcass temperatures have been reduced when running at Daytona International Speedway - Road Course and Circuit des 24 Heures du Mans.


    Ferrari 488 GT3
    - Balance of Power Adjustment: Engine power has been reduced slightly.
    - Tire parameters have been updated slightly, including:
    - - Tire wear has been reduced.
    - - Carcass temperatures have been reduced when running at Daytona International Speedway - Road Course and Circuit des 24 Heures du Mans.


    Ferrari 488 GTE
    - Minimum ride heights have been set to 50mm for both axles.
    - - This should allow stable and high performance setups.
    - Tire parameters have been updated.
    - Baseline setup has been updated.


    Ford GT GT2
    - Tire parameters have been updated slightly, including:
    - - Tire wear has been reduced.
    - - Carcass temperatures have been reduced when running at Daytona International Speedway - Road Course and Circuit des 24 Heures du Mans.


    Ford GT GT3
    - Tire parameters have been updated slightly, including:
    - - Tire wear has been reduced.
    - - Carcass temperatures have been reduced when running at Daytona International Speedway - Road Course and Circuit des 24 Heures du Mans.


    Ford GTE
    - Minimum ride heights have been set to 50mm for both axles.
    - - This should allow stable and high performance setups.
    - Tire parameters have been updated.
    - Baseline setup has been updated.


    Formula Renault 3.5
    - Fixed a visual issue where white artifacts could spread from the tire rim onto the tires at certain camera distances.


    HPD ARX-01c
    - Adjusted some texture parameters.
    - Fixed an issue with the visual appearance of the stopped tire texture in foggy weather.


    Indy Pro 2000 PM-18
    - Fixed an issue where the specular map for spinning rims of a custom color were inaccurate.


    McLaren MP4-12C
    - 2020 Season 3 Balance of Power Adjustment: Engine power has been reduced slightly.
    - Tire parameters have been updated slightly, including:
    - - Tire wear has been reduced.
    - - Carcass temperatures have been reduced when running at Daytona International Speedway - Road Course and Circuit des 24 Heures du Mans.


    Mercedes AMG GT3
    - Tire parameters have been updated slightly, including:
    - - Tire wear has been reduced.
    - - Carcass temperatures have been reduced when running at Daytona International Speedway - Road Course and Circuit des 24 Heures du Mans.
    - Rear wheel locking due to engine braking has been reduced.
    - Baseline setup has been updated.


    NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro
    - An iRacing setup has been added for Pocono Raceway.


    NASCAR Xfinity Ford Mustang
    - An iRacing setup has been added for Pocono Raceway.


    NASCAR Xfinity Toyota Supra
    - An iRacing setup has been added for Pocono Raceway.


    Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
    - Tire compound has been adjusted.
    - Baseline setup has been updated.


    Porsche 911 RSR
    - Minimum ride heights have been set to 50mm for both axles.
    - - This should allow stable and high performance setups.
    - Tire parameters have been updated.
    - Baseline setup has been updated.


    Ruf RT 12R Track
    - Tire parameters have been updated slightly, including:
    - - Tire wear has been reduced.
    - - Carcass temperatures have been reduced when running at Daytona International Speedway - Road Course and Circuit des 24 Heures du Mans.


    Super Late Model
    - An iRacing setup has been added for The Bullring (Night).


    USF 2000
    - Fixed an issue where the specular map for spinning rims of a custom color were inaccurate.
    - Garage adjustment ranges have been adjusted.
    - Season setups have been updated.


    TRACKS:

    Fairbury Speedway
    - Fixed an issue with flood lights at this track.
    uMba8ck.png
  • OsramOsram
    Membre Messages: 627
    juillet 2020 modifié
    avant il y avait que des 488 depuis la mise a jour il y a que des merco

    edit: en fait non, je suis alle sur une autre session et c’est beaucoup plus homogène. il y a toujours des 488, beaucoup plus de mercedes, pas mal de bmw aussi. bon toujours pas d’audi et une ou deux mclaren
    0R1nrEz.jpg
  • DriverDriver
    Organisateur Messages: 1,653
    Mise à jour mercredi 😊

    J'ai vu des vidéos sur Twitter de cheats sur iracing... Il y aurait potentiellement qq pro concernés... Pas bon ça 😅
  • VinZ07VinZ07
    Membre association Messages: 1,195
    Driver a écrit: »
    Mise à jour mercredi 😊

    J'ai vu des vidéos sur Twitter de cheats sur iracing... Il y aurait potentiellement qq pro concernés... Pas bon ça 😅

    quel type de cheat ?
  • DriverDriver
    Organisateur Messages: 1,653
    juillet 2020 modifié
    Un peu de tout apparemment, grip, acceleration, freins, réparations, pneus... Les vidéos n'existent plus mais il y a ça

  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    On veut des noms ;) (Gianni...? )
    uMba8ck.png
  • TOPGEARTOPGEAR
    Membre Messages: 1,767
    Driver ?
  • VinZ07VinZ07
    Membre association Messages: 1,195
    juillet 2020 modifié
    Une chose est sûre....j'en fais pas partie vue comme je me traîne :-)

    lien vers les vidéos : https://boxthislap.org/exploits-and-cheats-show-up-on-iracing/
  • DriverDriver
    Organisateur Messages: 1,653
    Apparemment ça serait du fake, pourtant les vidéos sont convaincantes... Je sais pas quoi en penser mais iracing est au courant en tout cas lol
  • Stf1900Stf1900
    Gentleman Driver Messages: 6,033
    Les réparations des roues "automatiques" sont bien là et les explications du ping me laissent perplexe...
  • popolinhopopolinho
    Membre Messages: 5,487
    pour avoir déjà vu un 7k ou 8k disparaître en course pour éviter une voiture en vrac et réapparaître 100 mètres plus loin donc en ayant certainement un bouton dédié sur le volant carrément , si il y a une possibilité, certains vont y aller avec certitude

    ban, personne ne sera banni, ils ne vont pas bannir les top pilotes, ils ne seraient plus crédible chez iracing

    ca va accouché d'une souris, comme d'habitude
    3kQwNV8.jpg
  • VinZ07VinZ07
    Membre association Messages: 1,195
    juillet 2020 modifié
    L'idéal c'est que la faille n'existe plus.
    Après on verra bien qui "baisse" en Irating, et de facto on aura la liste des pilotes tricheurs... ( bon ça marche que si tous n'y avaient pas accès mon truc )
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Je viens de voir un article d’objectif racing qui reprend aussi les vidéos (pas encore vu perso)
    https://www.objectif-racing.com/iracing-face-a-de-gros-problemes-de-triches-video/
    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Bonne nouvelle pour la BetaUI:

    Team Registration
    - “Team Members Only” is now the default Privacy Setting when opening the Team Registration modal to register a team for a session.
    uMba8ck.png
  • TOPGEARTOPGEAR
    Membre Messages: 1,767
    @toche, j'aurai bien aimé te passer mon fichier *.ibt de la course, l'icone n'est pas grisé pendant la course, mais le répertoire telemetry est vide car les fichiers sont supprimer lorsque je quitte le serveur. Y'a t'il une modif de paramètre à faire?

    Donc ce soir, je me suis mis en watch dans une course et avant de quitter, je les ai copier, mais je ne sais pas s'ils sont exploitables, si les conditions sont identiques en watch, voici le dernier de la liste.
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    @TOPGEAR Quand tu actives l'enregistrement de la télémétrie ('Toggle Telemetry'), son icône devient rouge. Il y a un laps de temps avant que les infos ne soit complètement écrite. Si par contre, tu quittes la piste, le fichier est alors enregistré directement. Tu fais ALT-Tab pour basculer vers Windows et tu verras ce fichiers dans ton dossier Telemetry.

    Ton fichier .ibt que tu joins... Quelle est la question? Est-ce qu'en watch tu as eu des sacades, oui ou non?
    Pour répondre à ta question, "oui" les conditions sont identiques si tu roules en ghost.

    Tu as une légère chute de FPS à la sortie du T1 mais en principe tu ne devrais pas le sentir:
    q3tia4biu3ja.png
    uMba8ck.png
  • VinZ07VinZ07
    Membre association Messages: 1,195
    Toche a écrit: »
    Je viens de voir un article d’objectif racing qui reprend aussi les vidéos (pas encore vu perso)
    https://www.objectif-racing.com/iracing-face-a-de-gros-problemes-de-triches-video/

    Du coup c'est complet "étouffé" cette affaire....
  • TOPGEARTOPGEAR
    Membre Messages: 1,767
    juillet 2020 modifié
    Ok c'est normal que le répertoire est purgé. Je ne savais pas pourquoi il y'a plusieurs fichiers par session.
    Oui j'ai des saccades uniquement dans T1 et principalement au début de la course, quand il y a beaucoup de voitures.

    Si tu peux faire un test à condition presque identique, pour comparer si tu as aussi un ralentissement, ce qui dédouanerai mon ordi?
  • VinZ07VinZ07
    Membre association Messages: 1,195
    juillet 2020 modifié
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Enfin quelque chose de concret ;)
    Vu leur partenariat, beaucoup prédisait la Dallara... Ce sera donc la "Dallara P217 LMP2".
    Un peu de sang neuf pour le multi-class, c'est cool! Hâte de voir les prochaines 24h du Mans!
    uMba8ck.png
  • popolinhopopolinho
    Membre Messages: 5,487
    et ben, faut jamais désespérer =)
    ça doit pourtant être plus façile à récupérer les data avec de petites équipes non? par rapport à une F1 ou les lmp1 ...
    3kQwNV8.jpg
  • leparrainleparrain
    Gentleman Driver Messages: 2,450
    gpXhmIg.png?1
  • Stf1900Stf1900
    Gentleman Driver Messages: 6,033
    Si ça n'est pas du cheat ...!! :(
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Et pourtant, ce jeune stream ses courses, il a un faible iRating, et quand il se plante il est obligé d'abandonner.
    J'ai plus l'impression à une représentation bugée du replay vu des autres joueurs.
    uMba8ck.png
Connectez-vous ou Inscrivez-vous pour répondre.