[iRacing] Discussion générale

1381382384386387417

Réponses

  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    @popolinho J'avais aussi pas aimé à Sebring... mais j'avais sans doute fait l'erreur d'utiliser des setups et pas comparer avec le baseline. (en terme de comportement, pas de chrono).

    @TOPGEAR Je ne sais pas si c'est une exception, si c'est efficace... mais voici une méthode peu orthodoxe:
    https://clips.twitch.tv/TrappedAltruisticOrangeTBTacoLeft

    Après si on fait comme en vrai pour la montée des t°/pressions, j'ai rien contre (et si le système anti-cheat mis en place le permet):
    uMba8ck.png
  • TOPGEARTOPGEAR
    Membre Messages: 1,767
    Je vais essayer de régler le frein à main, pour ralentir la voiture et faire patiner l'avant....
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    mai 2020 modifié
    Essaye déjà de voir si c'est réellement efficace tout seul dans ton coin avant de recevoir un black flag en qualif :sunglasses:
    Tu as suivi le Qualifying Conduct Scrutiny? (si c'est actif dans ta série, ce sera affiché dans les infos lors de ta qualif)
    Qualifying Conduct Scrutiny
    - The Qualifying Conduct Scrutiny System has been re-enabled!

    - A new system is now available to run during Qualifying Sessions to help prevent unrealistic preparation exploits. Generally speaking, the officials expect a driver to pull out under control, get up to speed relatively quickly, and complete their qualifying laps in a timely and controlled manner. In an Open Qualifying Session, some accommodations for slowing are made based on proximity to other racers.

    - The Qualifying Conduct Scrutiny system first applies a furled Black Flag as a warning to drivers who have not been compliant with the expectations. If the behavior continues, a Black Flag will be issued and the driver will be disqualified from the Qualifying Session.
    - - A furled Black Flag warning will be reset when leaving the car, resetting it to the pits, or completing the current lap. However, this does not clear the warning - a second violation will trigger a disqualification from the Qualifying Session.

    - There are several levels of strictness available for the Qualifying Conduct Scrutiny system. The more strictly the system is being administered, the less leeway is granted to the racers before warnings and penalties are issued.
    - - The levels of Qualifying Conduct Scrutiny available are: Off, Permissive, Lenient, Moderate, Strict, and Severe.
    - - The strictness level of Qualifying Conduct Scrutiny is customizable for User-Created Sessions from both the iRacing BETA UI and the Classic Membersite.
    - - For official sessions, this feature will initially only be applied to select high-level Series.

    - Qualifying Conduct Scrutiny is only available for use and is only applied for Qualifying sessions at asphalt tracks. There is no effect on tracks partially or completely composed of dirt racing surfaces.

    - Qualifying Conduct Scrutiny information for an event is visible in the Simulator in the Info tab under "RACE STATUS". This also includes loaded Replays.

    - The admin command: "!clear #" may be used to remove a Qualification Conduct Scrutiny disqualification Black Flag.
    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Je sais plus si ça vaut la peine de les annoncer... bientôt ce sera pour annoncer la nouvelle build ;)

    iRacing.com will be coming down for deployment of the 2020 Season 2 Patch 8 Hotfix 2 Release, TOMORROW, May 12th, beginning at 09:00am EDT.

    UTC
    Tue 2020-05-12 0700 Overlap Sessions Prevented*
    Tue 2020-05-12 1300 Race Servers Unavailable
    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    mai 2020 modifié
    Toche a écrit: »
    @popolinho J'avais aussi pas aimé à Sebring... mais j'avais sans doute fait l'erreur d'utiliser des setups et pas comparer avec le baseline. (en terme de comportement, pas de chrono).

    Bon bin j'ai repris le baseline sur Sebring, et c'est nettement mieux. J'ai ensuite repris les setups de l'époque et on se retrouve avec le train arrière instable à froid.... tout ça parce qu'ils utilisent un pincement arrière nettement moins élevé (+0.5 au lieu de +1.8). Alors oui, après quelques tours je vais un peu plus vite qu'avec le baseline, ça enroule mieux les parties sinueuses... par contre elle est dénaturée. (j'ai vu que dans les setups récents ils étaient plus proches des +1.5).
    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    This Patch includes fixes and updates for the 2020 Season 2 Patch 8 Release.

    CARS:

    Audi RS 3 LMS
    - Vehicle branding has been updated.

    Dirt Midget
    - Some paint patterns have been adjusted.

    TRACKS:

    North Wilkesboro Speedway
    - NEW TRACK!
    - - North Wilkesboro Speedway, an asphalt oval, has been added to the digital landscape of iRacing!
    - - - The dream of North Wilkesboro Speedway began in the mid-1940s, when Enoch Staley found inspiration in a stock car race that Bill France had promoted in South Carolina before the formation of NASCAR. The story goes that Staley and his partners ran out of money to create their perfect oval, leaving the track with an uphill slope on the backstretch, and a downhill slope to the finish. Such was born one of the most unique short tracks in NASCAR history, a .625-mile oval that hosted the premier Cup Series twice a year until 1996. From the second that last checkered flag fell, race fans have clamored for the return of North Wilkesboro, and now they'll get their chance to actually drive it on iRacing. The track has been digitally restored to its 1987 state, giving iRacers the opportunity to go back in time and relive the iconic North Carolina short track as it existed in its heyday.
    - - Add a piece of history to your iRacing content! Purchase North Wilkesboro Speedway from the iRacing Store here:
    https://members.iracing.com/membersite/member/TrackDetail.do?trkid=366

    - Several vehicle setups have been updated for this track.
    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Espoir?

    2qdj47qwnq6n.png
    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Mais aussi...

    7y3f4pycott7.png
    uMba8ck.png
  • RaidRaid
    Membre association Messages: 1,052
    1 circuit + 6 nouvelles voitures !!! ça marche bien le télé-travail chez eux :)
    OO5TQ7g.jpg
  • mcblymcbly
    Gentleman Driver Messages: 13,238
    Le confinement a du être propice pour les abonnements.. =)
    cB38B5r.jpg
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Confirmées: ce sont les 2 openwheels et les 2 Nascars de 87, c'est tout.
    Doute: Tony Gardner -> Update Long Beach de tech track à finalisé.
    Possible: BMW M4 GT4
    Rumeur: Nicki Thiim -> Aston Martin (GT3/GTE)
    uMba8ck.png
  • popolinhopopolinho
    Membre Messages: 5,487
    curieux pour long beach, il y a tellement de détails à faire à côté de la piste
    3kQwNV8.jpg
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Le covid aura quand même eu des conséquences à tout niveau...
    L’autre jour il jouait sur un FPS... marrant de voir toutes ses personnalités faire du stream... Nouvelle génération ;)
    uMba8ck.png
  • mcblymcbly
    Gentleman Driver Messages: 13,238
    mai 2020 modifié
    En relisant un post sur l'optimisation de irancing, j'ai trouvé un paramètre intéressant et je le communique pour ce ne l'ayant pas encore modifié. Il sert à retrouvé une valeur plus précise de la consommation du processeur qui lors des dernières mise à jour était bloqué sur 11.
    Il s'agit du paramètre FullyWaitForSync dans le fichier Renderer que vous trouverez dans votre répertoire iracing.
    Par défaut, la valeur est = 0 et il suffit donc de le passer à 1.
    Si vous avez des saccades ou autre freeze, cela permet de voir si c'est le processeur qui arrive à sa limite ou pas. La valeur à ne pas dépasser est toujours 10.6 visiblement. SI vous allez au delà, il faudra diminuer vos paramètre graphique et booster votre processeur.
    cB38B5r.jpg
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Ca concerne l'Oculus Rift en principe. Perso, je ne suis pas bloqué sur 11.
    PS: les 11ms c'est lié au 90Hz du Rift (1000/90).
    uMba8ck.png
  • mcblymcbly
    Gentleman Driver Messages: 13,238
    mai 2020 modifié
    Et bien je l'ai modifier et ma jauge R oscille comme avant, je ne suis plus bloqué à 11. =)
    Ah oui c'est peut être valable que pour le rift en effet.
    cB38B5r.jpg
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Je vérifierai de mon côté (et oui c'est dans la section Rift)/

    Bon bin ce ne sera pas encore pour cette fois:
    inxlwi0r2c80.png
    uMba8ck.png
  • popolinhopopolinho
    Membre Messages: 5,487
    donc c'est confirmé qu'il s'agit de long beach, j'aime bien le tracé sauf la dernière épingle qui soit faire peur en course :/
    3kQwNV8.jpg
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    mai 2020 modifié
    Bah non @popolinho C'est CONFIRME que ce NE sera PAS dans cette build.

    La 6r voiture ne sera pas non plus une Aston Martin... ni même une GTE ou GT3:
    "The 6th car isn't an Aston or any form of GTE or GT3 car. On the car production side, we aren't working on an Aston Martin. That doesn't mean that we haven't licensed one, etc. I don't always know what is going on licensing wise until it gets to the point where I need to know."
    uMba8ck.png
  • popolinhopopolinho
    Membre Messages: 5,487
    un petit proto DP pour aller avec la C7 et relancer un peu cette voiture, ça arrangerait pas mal de monde =)

    surtout qu'elle est souvent dans les endurances en plus
    3kQwNV8.jpg
  • SkouallSkouall
    Membre Messages: 524
    Je ne dirai pas non à une DPi (la Cadillac) B)
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Quand Tony s'emmêle les pinceaux... =)
    Je créé un topic "Long Beach confirmed"... puis je le retire aussitôt :)
    https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3737659.page#12059584

    Mais p'tits malins font des screenshots:
    yPbkgI5.png

    et ça donne un nouveau sujet de spéculation... Hahaha:
    https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3737660.page
    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    @Akro @Stf1900 Vous lui avez demandé... et bien Niels répond à vos questions: :sunglasses:
    uMba8ck.png
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    mai 2020 modifié
    Bon c'est confirmé... Ils travaillent sur Long Beach ;)

    Tony Gardner
    We have a great quarterly software update coming in less than two weeks with three all-new road cars and three all-new oval cars. We also have a bunch of other significant advancements coming in the update. We are pretty excited! More videos are coming. (For new members, we do a fairly significant software update every three months that often includes new content, new features, improvements, bug fixes, etc.)

    We have not said much about our road course plans recently. In this software update, we have a significant update to Road America. Screenshots and or video coming. We also have a complete upgrade to Kentucky for oval folks.

    Back to road/street courses, I will confirm we are working on Long Beach. I don’t know when it will release; it is a massive project, which is why we never finished it. It is the version of Long Beach, basically that is sold as a Tech Track on iRacing. It is an excellent time to do it with the Corona Virus clamping the world down. We also are about ready to announce a significant European road track. We are wrapping up the license and scan data and should be able to announce it in two weeks or less. It will be a priority to start work on it immediately.

    I should mention international road tracks are a priority in general. We have a great target list. We are continuing to ramp up our development capabilities to get to more of them. Between the licensing and development, they do take longer and are generally bigger projects overall in just about every sense. Not to make excuses, but the Corona Virus has not helped. We have canceled multiple international and domestic scan trips that were already scheduled.

    We also are working on more dirt content and oval content. I will share another piece of news for road folks; we are working on a new LMP2 car, it will not be in this build, however. Let’s keep smiling, and I want to thank every member for all the support!!!

    I also want to welcome all the new members. We have had thousands of them recently!

    Good racing, and stay safe!
    uMba8ck.png
  • DriverDriver
    Organisateur Messages: 1,653
    Le Castellet arrive B)
    Bon en vrai je sais pas, le choix du terme "significant" me ferait plutôt penser à un circuit connu mais pas en F1, genre Mugello ou Portimao... On verra bien !
  • Stf1900Stf1900
    Gentleman Driver Messages: 6,033
    Toche a écrit: »
    @Akro @Stf1900 Vous lui avez demandé... et bien Niels répond à vos questions: :sunglasses:

    Merci, c'est intéressant . J'aime ça!
  • mcblymcbly
    Gentleman Driver Messages: 13,238
    Et sinon après, combien de patchs ??? =)
    cB38B5r.jpg
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    @Driver A l'époque j'avais voté pour Hockenheim. Il y a aussi le Red Bull Ring...
    uMba8ck.png
  • DriverDriver
    Organisateur Messages: 1,653
    Oui ça peut etre pas mal de circuits différents c'est clair... Le Castellet c'est la maison pour moi, d'où la petite préférence :)
    On verra bien mais c'est plutot une bonne nouvelle ce post de Tony.

    Il y a aussi un sondage qui a été envoyé par mail ce soir, pour pouvoir s'exprimer sur ce qu'on veut dans le futur.
Connectez-vous ou Inscrivez-vous pour répondre.