Race Room Racing Experience

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Réponses

  • sam_the_driversam_the_driver
    Membre Messages: 5,532
    bon bas j'ai DL le jeu, mais pas moyen de jouer.... dans les options il affiche mon T500 et mon pédalier, mais impossible d'accélérer et freiner
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Vu que tu n'y as plus touché depuis bien longtemps, efface toute trace de ton ancien profil. Choisi ensuite un profil proposé qui correspond... En plus tu as un nouveau pédalier, donc tu dois réassigner les pédales.... Bref, repart d'une feuille blanche ;)
    uMba8ck.png
  • sam_the_driversam_the_driver
    Membre Messages: 5,532
    c'est bon j'ai réussi, mais maintenant c'est le jeu qui plante quand je veux lancer une session :angry: 5 fois de suite... c'est bon j'ai ma dose, je lâche l'affaire
  • carduccipitcarduccipit
    Membre Messages: 169
    Bah soit t'as pas de chance et le jeu plante pour tout le monde quand tu essayes, soit tu n'as pas "réussi" ton installe...
  • sam_the_driversam_the_driver
    Membre Messages: 5,532
    c'est le jeu, ou du moins les serveurs
  • carduccipitcarduccipit
    Membre Messages: 169
    Vu les stats sur steamchart il n'y a pas eu de grosse coupure de serveurs récemment donc tu peux réessayer, si ça persiste c'est que ça vient pas du jeu...
  • Berny34Berny34
    Gentleman Driver Messages: 5,640
    mai 2016 modifié
    Tu fermes Steam et tu vas dans le dossier steam et supprime le appcache ensuite redémarre le PC. démarre Steam et clique droit sur le jeu R3E et vérifie l'intégralité des fichiers.
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    summer_special_store_page.jpg

    https://www.raceroomstore.com/shop_en/summer-special-pack.html

    Bon perso j'y rejouerai quand ils supporteront la VR... Mais ça n'a pas l'air dans les cartons (DX9...)
    uMba8ck.png
  • Max_la_BarackMax_la_Barack
    Membre Messages: 5,566
    Merci pour l'info Toche. Je pense plutôt à mettre des sous dans Assetto plutôt que celui-ci. Qu'en penses-tu ?
    7aK33Ef.jpg
  • WookieWookie
    Membre Messages: 4,894
    Help !
    J'ai réinstallé RR mais quand je le lance l'écran est noir. J'ai bien la musique d'entrée. Je pense qu'il démarre dans une résolution non supportée par mon écran. Est-ce qu'il y a un fichier où je peux modifier cela en direct ?
    Merci d'avance ;)
  • yamalenyamalen
    Gentleman Driver Messages: 4,997
    août 2016 modifié
    18-08-2016 Raceroom has been updated (hotfix)
    Community Announcements - [Sector3] Sonat Ozturk
    - Fixed an issue related to display adapter information that was causing game to not launch with the recent graphics driver updates, specifically the Windows Anniversary update.

    Il suffit donc de d'updater le jeu via Steam.
    Bonne journée Cédric. ;)

    ps : 24MB pour l'update.
  • WookieWookie
    Membre Messages: 4,894
    Bah idem :(
  • yamalenyamalen
    Gentleman Driver Messages: 4,997
    Quote from a R3E Dev, in Sector 3 Official Forums:

    " Hi guys,

    There seems to be multiple different issues related to the latest drivers. We have found one of the causes of "Raceroom has stopped responding" and we'll try to have a hotfix patch tomorrow.

    In the meantime, rolling back to the previous driver seems to do the trick. "

    Original post here: https://forum.sector3studios.com/index.php?threads/game-will-not-boot.6154/

    I'll wait for the Hotfix. If doesn't work, i guess i'll have to roll back to 368.81 (Nvidia driver)
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Effectivement si tu es sous Nvidia Wookie, tout le monde revient à cette version de driver.
    Nvidia merdouille pas mal ces derniers temps...
    uMba8ck.png
  • WookieWookie
    Membre Messages: 4,894
    Non j'ai une carte AMD :p
    Marche pô. .
  • yamalenyamalen
    Gentleman Driver Messages: 4,997
    Tu peux essayer cela :
    • Clique droit sur "RaceRoom Racing Experience" dans ta liste de jeux Steam
    • Dans le menu contextuel, en bas, cliquer sur "Propriétés"
    • Cliquer sur l'onglet "Fichiers locaux"
    • Cliquer sur "VERIFIER L'INTEGRITE DU CACHE DU JEU..."
  • factarusfactarus
    Membre Messages: 375
    Il doit certainement avoir moyen de modifier la résolution manuellement dans un fichier mais aucune idée lequel... Si tu vas sur le forum de Sector3 ils sont très réactif.
    477220Clipboard444.gif
  • WookieWookie
    Membre Messages: 4,894
    Je l'avais fait avant de réinstaller le jeu complet, et je l'ai refait après réinstallation, et rien n'y fait.
    En fait le jeu démarre, j'ai un écran noir, puis j'entends la musique du menu de jeu. C'est juste un problème de résolution je pense. Il doit bien y avoir un moyen de modifier ça en manuel mais je n'ai pas trouvé le fichier à modifier :/
  • factarusfactarus
    Membre Messages: 375
    Je ne suis pas chez moi donc je ne peux pas vérifier mais regarde si tu peux modifier quelque chose ici: Documents/MyGames/SimBin/RaceRoom Racing Experience/User Data/Graphics option.
    477220Clipboard444.gif
  • WookieWookie
    Membre Messages: 4,894
    Merci Yam j'essaierai en rentrant de vacances ;)
  • yamalenyamalen
    Gentleman Driver Messages: 4,997
    Bonnes vacances Cédric !
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    novembre 2016 modifié
    Plus beaucoup de nouvelles ces derniers temps, mais voici une nouvelle version du DTM... 2016:



    Par contre, toujours pas de support VR... J'attendrai donc de relancer ce jeu :/

    Le change log complet:
    Game:
    • Added new content for upcoming releases and competitions.
    • Unified Experiences and moved some of the experience specific settings to R3E.
    • Added “Depth of Field” visual effect. Active in TV cameras, Hood camera, Action cameras and Free Camera. CTRL-M enables a simple UI to adjust the blurring effects and focus position.
    • Shared Memory API overhaul, added various additional data and potential for backward compatibility starting this patch.
    • Added support for SimXperience Accuforce steering wheel.
    • Extended freedom of movement for the freecam and added two modes for it: “Attached to the car position and its rotation” and “Attached to the car position only”. Pressing the key bound to free cam will cycle through the three modes.
    • When under a slow-down penalty, collisions with the car are disabled.
    • When under a slow-down penalty, the amount of speed the player is still allowed to carry has been increased, but keep in mind you will be giving back any time gained at a slower rate by driving faster.
    • Fixed an issue where the ghost car was producing audio while waiting for the player’s car at the S/F line.
    • Fixed so compact data display shows fuel in gallons if mph/imperial units are selected.
    • Fixed replays missing the first 60 seconds of a race by pausing replay recording during garage phase.
    • Re-enabled hud during garage phase while waiting on the grid.
    • Changed position bar so it doesn’t display information during garage phase.
    • Fixed the issue where you would get disqualified immediately after the lights in hillclimb tracks.
    • Fixed using arrow keys for increase/decrease in pit menu going through settings very fast.
    • Fixed a crash that was occurring when leaving a Hillclimb session after finishing a run.
    • Fixed rear lights flashing when pressing the headlights button
    • Ensured that certain reset commands are sent to DirectInput devices when effects are disabled.
    • Changed “off” steerForceVibe period to be 2000000.
    • Increased maximum execution time for all communications from 30 seconds to a minute or higher.
    • Disabled FFB when reaching the spring based lock if it’s active.
    • Cleaned up the ffb code a bit while fixing the above issue. Removed mimic code and made sure all ffb effects are turned off during AI control.
    • Fixed game crashing while navigating in the portal while in a competition session.
    • Fixed an issue with damage when downshifting without clutch.
    • Disabled foreground window lock when playing fullscreen.
    • Disabled game minimizing when losing focus.
    • Fixed game crashing/freezing when pressing pit request button while no audio device is connected.
    • Changed throttle pedal zero magnitude and vibe slope default values to 0.

    Multiplayer:
    • Added 2 race format and reversed grids.
    • The net code is now IPv6 compatible.
    • Removed some unused functions from net code that were somehow triggering crashes for some players.
    • Potentially fixed an issue where cars not within Peer to Peer range would become invisible.
    • We now allow duplicate server names to avoid admins not being able to access their settings if a condition such as their IP changes. (Also means we no longer have to remove their names from the associated server list manually).
    • Added so the associated server list clears names that have been inactive for 30 days.
    • Removed the grid walk camera phase since it’s irrelevant with the introduction of garage phase.
    • Fixed issue with xinput controllers ending up in an unusable state after disconnect/reconnect/usb port switch etc.
    • Fixed issue with opponent cars briefly disappearing during starting light phase.

    Sounds, Cameras, Physics, AI:
    • Significant AI logic improvements.
    • Added punctures to the tire model. Past the lowest possible wear value, tires have a chance to puncture.
    • It is now impossible to disable auto-clutch aid on sequential gearbox’d cars
    • DRS effects on the aerodynamics of the car have been reworked
    • DRS allowance is now 3 activations per lap with a gap detection of 1 second at the S/F line.
    • Push 2 Pass is now disabled in qualifying and competitions to comply with the changes made in 2016 to the Audi Sport TT Cup official rules and regulations.
    • Downshifting without clutch on a H-Pattern gearbox now properly damages the gearbox.
    • BMW 635 : Interior cockpit texture update
    • BMW M1 Procar : Better standing starts for AI, made AI less easily roll up on curbs.
    • DTM : DRS adjustment to previous seasons so they also benefit from DRS aerodynamics improvements.
    • DTM 1992 : Removed Traction Control ranges
    • Ford Mustang GTO : Coast revs sounds adjustments in cockpit.
    • Formula cars : New internal gearshifts sounds (except the Junior which is H-pattern)
    • Silhouette class cars now have new action cameras
    • WTCC 2015 : AI optimizations for new code
    • Hockenheim : AI optimizations for new code
    • Indianapolis : New sets of TV cameras (reminder : use End key to cycle through them)
    • Laguna Seca : New sets of TV cameras
    • Lausitzring : New sets of TV cameras
    • Macau : AI optimization for new code. Hairpin is a no-overtake zone (for AI only for now, until we have a flag system for players)
    • Monza : New sets of TV cameras
    • Moscow : AI Optimizations for new code on the FIM layout
    • Norisring : New sets of TV cameras, AI optimizations for new code
    • Paul Ricard : AI optimizations for new code, tweaks to cut corridors
    • Portimao : New sets of TV cameras, AI optimizations for new code
    • Slovakiaring : Sector gates are now matching the real track
    • Sonoma Raceway : AI Optimizations for new code
    • Spa-Francorchamps : Runoff tarmac areas now properly have lowered grip, fixed faulty cut rules near the pit exit on Combined and Classic layouts
    • Zandvoort : AI optimizations for new code

    Art:
    • LOD system improvements on many cars
    • Adjustment of distances for the fog effects for smoother transitions on zoomed cameras
    • DTM tracks have received their 2016 season advertisement dressing as well as various bug fixes
    • Audi TT cup : adjustment to the invisible collision box of the car, size adjustment of the drop shadow area under the car.
    • BMW 635 : Fixed a hole in the engine bay when the front of the car is damaged
    • Chevrolet Camaro GT3 : Fixed a slight blurb of paint on the trunk of livery #16
    • Mercedes SLS GT3 : Fixed an issue with the visual damage on the hood, fixed a few issues on various liveries
    • Volvo 240T : Interior textures update
    • Hockenheim : Updates of the 3D curbs, various bug fixes
    • Hungaroring : Updates of the 3D curbs, various bug fixes
    • Oschersleben : Updates of the 3D curbs, slight tweaks to camber and elevation in certain areas, reduced some nasty bumps on the track surface.
    • Macau : Resurfaced the track to be less bumpy, various bug fixes
    • Monza : Visual tweaks
    • Nuerburgring : Distance markers for the chicane are now visible, various bug fixes.
    • Spa-Francorchamps : Fixed various bugs, added one advertisement location at La Source.
    • Zandvoort : Made the exit curb at turn 4 (Hugenholtzbocht) 20 meters longer.

    Portal & Backend
    • Revamped Portal Store with new theme and new structure.
    • Fixed some issues with certain special characters causing issues in initial username on new accounts.
    • Implemented Essential Packs and Car Class Packs.
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  • WookieWookie
    Membre Messages: 4,894
    Ouais, et moi j'ai toujours l'écran noir...
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Ils travaillent sur la VR (44:30)... mais d'autres bonnes choses à venir sur ce jeu... Toujours interressant de voir une videos "dev" ;)
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  • yamalenyamalen
    Gentleman Driver Messages: 4,997
    Je ne savais que ce jeu ne supportait pas le triple-screen.
    VR et triple-screen disponible très bientôt, sympa comme annonce. :+1:
  • ThomasThomas
    Membre Messages: 78
    Reçu un mail ce matin et de très bonnes nouvelles au programme !

    Outre le nouveau contenu circuits / voitures

    Voici surtout la traduction (google) de leur ligne de développement pour 2017 :

    "- Le soutien de VR est en bonne voie
    - Nous avons un nouveau système de drapeau dans la phase d'essai
    - Des pitstops manuels seront introduits
    - Des améliorations significatives à l'IA déjà de genre sont testées
    - Nous aurons le soutien pour les composés de pneu et toute la stratégie que cela ouvre pour.
    - De nouvelles données ont été conçues... et nos mises à jour physiques en constante évolution resteront un focus comme toujours."

    Le soutien VR peu me faire encore patienté avant de revendre le Vive. Les drapeaux et la gestion de pneus sont pour moi une priorité absolue... surtout avant de rajouter des circuits ou des nouvelles voitures !

    "Mais la plus grande nouvelle tourne autour du mode multijoueur où nous développons de très grands pas en avant. Nous nous concentrons maintenant sur l'expansion de votre expérience multijoueur avec le classement des joueurs, un système de licences et les courses prévues dans les championnats officiels en ligne pour vous offrir la meilleure expérience virtuelle de Motorsport."

    Le développement du multijoueur est aussi une bonne chose. Cela semble donc partir dans le sens de iRacing avec un système de licences et de championnats.

  • yamalenyamalen
    Gentleman Driver Messages: 4,997
    janvier 2017 modifié
    25-01-2017 RaceRoom has been updated
    [SECTOR3] SONAT OZTURK

    What’s New (Summary)
    - First pass of VR support
    - Leaderboard divisions.
    - Multiplayer Browser Revamp.
    - Manual Pitstops in Get Real.
    - AI Stress factor.
    - All DTM seasons updated to latest physics.
    - Silverstone and Stowe

    Plus d'info pour lancer et régler le jeu en mode VR :
    https://forum.sector3studios.com/index.php?threads/openvr-support.7109/#post-101975
  • TocheToche
    Modérateur global Messages: 18,153
    Ha! Support VR, on va relancer le jeu ;)
    Quelqu'un a essayé? Vive? Rift?
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  • brimsxsbrimsxs
    Membre Messages: 335
    Vr?! J'essaye ce soir!!
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